kamalnursinghome

ساخت وبلاگ

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: آتش‌سوزی منزل موجب مرگ دختر نوجوان زنجانی شد.

مقالات بیشتر:خانه سالمندان انقلاب

به گزارش همشهری آنلاین، مجید امیرفضلی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با تأکید بر رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان در مواقع وقوع انفجار و حریق افزود : این حادثه در محله بی‌سیم زنجان رخ داد که دختر ۱۴ ساله بر اثر شدت جراحات ناشی انفجار و آتش‌سوزی جان باخت.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت : این انفجار که به علت نشت گاز شهری و نصب نادرست اتصالات بخاری اتفاق افتاد پسر بچه کوچک این خانواده نیز مصدوم و به بیمارستان اعزام شد.

مقالات دیگر:شیشه بری بلوارفردوس

kamalnursinghome...
ما را در سایت kamalnursinghome دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kamalnursinghome kamalnursinghome بازدید : 105 تاريخ : سه شنبه 19 مهر 1401 ساعت: 16:25

طی شبانه روز گذشته ۹۹۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و ۲۵ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

به گزارش همشهری آنلاین، طبق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته ۹۹۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و ۲۵ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

طبق این گزارش، از دیروز تا امروز (۲۹ شهریورماه ۱۴۰۱) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۵۹ نفر از آنها بستری شدند.

مقالات بیشتر:هزینه آسایشگاه سالمندان

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۵۴۰ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۴۴ هزار و ۳۴۴ نفر رسید.

آمار فوتی‌های کرونا روز گذشته (۲۸ شهریور) ۱۸ نفر بود که امروز افزایش یافته است و به ۲۵ نفر رسیده است. آمار مبتلایان نیز روز گذشته ۷۲۶ نفر بود که امروز با شناسایی بیش از ۲۰۰ نفر مبتلای جدید، به ۹۹۲ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۹۷۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۲۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

همچنین تاکنون ۶۵ میلیون و ۶۸ هزار و ۳۴۷ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۷۸۲ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۶۰۰ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۷۲۹ دُز رسیده است.

در شبانه‌روز گذشته ۲۱ هزار و ۷۱۱ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز نیست، ۲۰ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۵۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

مقالات دیگر:محضر عقد شیک تهران

kamalnursinghome...
ما را در سایت kamalnursinghome دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kamalnursinghome kamalnursinghome بازدید : 98 تاريخ : سه شنبه 29 شهريور 1401 ساعت: 21:22

 

پیگیری‌ها نشان می‌دهد، قبل از واریز دور چهارم یارانه جدید (در بیستم مردادماه) معوقات واریز خواهد شد.

یارانه جدید 300 هزار تومانی برای همه | یارانه جدید دولت در حساب سرپرستان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : ​دولت در سال جدید با حذف ارز ترجیحی پیشنهاداتی برای یارانه جدید دارد. به تازگی پرداخت  یارانه جدید آغاز شد.به هر نفر از مشمولان یارانه جدید 400 هزار تومان واریز شد. یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالاکارت پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد، قبل از واریز دور چهارم یارانه جدید (در بیستم مردادماه) معوقات مربوط به حساب جاماندگان از دریافت یارانه نقدی واریز خواهد شد.

افرادی که از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۱ یارانه‌شان قطع شده است با مراجعه به سامانه hemayatmcls.gov.ir می‌توانند درخواست بازبینی خودشان را ثبت و منتظر بررسی وزارت رفاه باشند.

همچنین افرادی که تا ابتدای سال ۱۴۰۱، یارانه دریافت نکردند، یا در سال‌های قبل یارانه‌شان قطع شده بوده یا انصراف داده بودند یا به هر علتی ثبت‌نام نکرده بودند می‌توانند با مراجعه به سامانه my.gov.ir اقدام به ثبت نام کنند.

مقالات بیشتر:مرکز نگهداری سالمندان

افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی در صورتی که در دهک دهم قرار گرفته باشند، مجددا فرصت اعتراض به این دهک بندی را خواهند داشت.

پیگیری از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، در خصوص نحوه اقدام جاماندگان از دریافت یارانه نقدی نشان می دهد افرادی که تا ابتدای سال ۱۴۰۱ یارانه دریافت نکردند، یا در سال‌های قبل یارانه‌شان قطع شده بوده یا انصراف داده بودند یا به هر علتی ثبت‌نام نکرده بودند می‌توانند با مراجعه به سامانه my.gov.ir اقدام به ثبت نام کنند.

لازم به ذکر است، سامانه مذکور در بستر درگاه ملی خدمات دولت است و با ثبت شماره تلفن همراه و ثبت کد ملی‌ و شماره شبا، ثبت نامشان کامل می‌شود.

همچنین افرادی که از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۱ یارانه‌شان قطع شده است با مراجعه به سامانه hemayatmcls.gov.ir می‌توانند درخواست بازبینی خودشان را ثبت و منتظر بررسی وزارت رفاه باشند.

اخیرا سرپرست وزارت رفاه اعلام کرده است، اگر متقاضی به این سامانه مراجعه کرده و درخواست بازبینی ارائه داده است، ولی کماکان جزو دهک ۱۰ است، تا ۱۰ روز آینده این سامانه مجددا باز خواهد شد تا متقاضیان دریافت یارانه بتوانند اطلاعات لازم را برای بررسی مجدد وارد کنند.

زاهدی وفا با بیان اینکه به دلیل تغییراتی که در شرایط خانوارها ایجاد شده همیشه امکان تکمیل اطلاعات افراد یارانه بگیر وجود دارد، اعلام کرد: در مرحله نخست بخشی از اطلاعات تکمیل شده و پرداخت صورت می‌گیرد. اما همیشه این امکان وجود دارد که افراد در سایت حمایت ثبت نام کنند. ممکن است برخی تشکیل خانواده بدهند و برخی هم جدا شوند. این سایت تا چند روز آینده باز می‌شود. اما به طور کلی ما تلاش کرده‌ایم که اطلاعات خود را بر اساس اطلاعاتی که در بانک‌ها داشتیم به صورت دقیق کامل کنیم. از سال آینده سیاست دیگری برای یارانه بگیران تعیین خواهد شد.

 

در حال حاضر برخی از خانوارها به دهک‌بندی درآمدی خود اعتراض دارند و نمی‌دانند در کدام دهک قرار دارند. چگونه می‌توان دهک خانوار را مشخص کرد؟ یکی از راه‌های استعلام دهک خانوار، استعلام با کد ملی است. برای این کار افراد باید با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند.

در این مرحله افراد با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار می‌توانند دهک درآمدی خانوار خود را تشخیص دهند و بدانند در کدام یک از دهک‌های اول تا دهم درآمدی قرار دارند.با این شماره همه افراد می‌توانند دهک خانوار خود را با کمک کد ملی سرپرست استعلام کنند. جز افرادی که سرپرست یا یکی از اعضای خانواده آنها جزو نیروهای مسلح باشد. این گروه برای اطلاع از دهک درآمدی خانواده خود باید با ستاد نیروهای مسلح تماس بگیرند. علاوه بر این، شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برای پاسخگویی به سئوالات در اختیار مردم است.

سومین مرحله یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی در تاریخ ۲۱ تیر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. در اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام شده است که تنها کمک معیشتی دهک اول تا نهم واریز شده و قابل برداشت است و یارانه جاماندگان در تاریخ دیگری واریز می‌شود.

اگرچه قرار بود یارانه جاماندگان تا عید غدیر واریز شود اما برخی از این افراد می‌گویند همزمان با واریز یارانه ۹ دهک اول درآمدی جامعه، یارانه آنها هم واریز شده است. اما قابل برداشت نیست.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از جاماندگان همزمان با واریز یارانه مرحله سوم، این پول را دریافت کرده‌اند. اما هچمنان قابل برداشت نیست.

برخی دیگر اما همچنان منتظر واریز یارانه جدیدند و نمی‌دانند آیا جزو ۹ دهک درآمدی دسته‌بندی شده‌اند یا جزو دهک دهم. به نظر می‌رسد دولت در واریز این یارانه خطا کرده و یارانه برای برخی از جاماندگان واریز شده و برای برخی دیگر نه.

در ادامه پیام‌ برخی از مخاطبان را می‌خوانید. افرادی که در لیست جاماندگان بوده‌اند و علاوه بر دریافت یارانه اردیبهشت، یارانه خرداد و یا خرداد و تیر برای آنها واریز شده است.

«من باز نشسته بیمه اجتماعی هستم یارانه منو قطع کردن اعتراض کردم یک میلیون و ۱۰۰ برام ریختن که تا الان نتونستم بر داشت کنم.»

« برای ما هم دو ماه واریز شد (خرداد و تیر ) اما هنوز قابل برداشت نیست؟؟!!»

«ما یارانه اومده برامون ولی نمی‌تونیم برداشت کنیم این چه وضعشه آخه؟»

« تا الان دو تا یارانه برای ما ریختن. یکی اردیبهشت و یکی هم این ماه داده شده. دومی را برداشت کردیم. اما اولی هنوز قابل برداشت نیست.»

«ما از جاماندگان یارانه هستیم. این ماه ۸۰۰ ریختن ولی قابل برداشت نیست. چرا؟»

«برای من یارانه تیر ماه واریز شده و قابل برداشت هم شد.اما پولی که اردیبهشت واریز شده هنوز هم مسدود هست. چرا دومی قابل برداشته اولی نه؟»

«یارانه ما از اردیبهشت قطع شد ماه قبل نفری ۳۰۰ تومن ریختن که مسدود بود دیشب هم نفری ۳۰۰ ریختن که باز هم مسدود است با توجه به اعتراضی که کرده بودیم اگر قرار است یارانه نگیریم چرا به عنوان یارانه مبلغی رو میریزن ولی قابل برداشت نیست لطفا جواب بدید»

«برای ما دونوبت یارانه ریختن ولی قابل برداشت نیست چرا؟»

 

«برای من علاوه بر اولی گویا دومی همواریز شده. کارت که میزنم موجودی رو نشون نمیده اما رفتم بانک گفتن مبلغ جدید به حسابم اومده. »

«من تونستم یارانه تیر رو برداشت کنم. اما اون یارانه‌ای که خرداد واریز کردن توی حسابم هست اما قابل برداشت نیست.»

مقالات دیگر:سالن زیبایی پردیس

kamalnursinghome...
ما را در سایت kamalnursinghome دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kamalnursinghome kamalnursinghome بازدید : 138 تاريخ : سه شنبه 28 تير 1401 ساعت: 21:50

پایگاه اطلاع رسانی دولت:هیات دولت بسته پیشنهادی ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها را با هدف حمایت از مستأجرین و تشویق موجرین قانون مدار به تصویب رساند.

هیات وزیران در جلسه صبح امروز خود به ریاست آیت‌الله دکتر رئیسی رئیس جمهور، با هدف ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها، حمایت از مستأجرین و تشویق موجرین قانون مدار و با توجه به ضرورت تکمیل و به روز رسانی اطلاعات سامانه ملی املاک و اسکان کشور، بسته پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی را به تصویب رساند.

از رئوس بسته مصوب هیات وزیران درخصوص ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها می توان به پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن، ایجاد مشوق برای موجران، نرخ گذاری خدمات مشاورین املاک و ارتقای توان فنی و تخصصی آنها و کمک به تکمیل و تحویل پروژه‌های نیمه تمام مسکن (خصوصی و حمایتی) اشاره کرد.

مقالات بیشتر:خانه سالمندان امیر آباد

به موجب مصوبه دولت، بانک مرکزی موظف است با اعلام وزارت راه و شهرسازی و مطابق با ضوابط مربوط و در حدود اعتبارات مصوب، امکان پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به مستاجران را در هر سال فراهم آورد.

بانک مرکزی همچنین موظف است شرایطی را فراهم آورد که در صورت درخواست مستأجر، وی بتواند در چارچوب قوانین و مقررات مربوط، اصل تسهیلات را در سررسید مقرر بازپرداخت نماید و در بازه زمانی دریافت تسهیلات تا بازپرداخت آن صرفاً سود تسهیلات را به صورت ماهیانه به بانک پرداخت کند. اقساط پرداختی بابت سود تسهیلات در صورت تغییر سقف زمانی بازپرداخت اصل آن در سال های آتی قابل تعدیل بوده و در صورت درخواست مستأجر سقف زمانی بازپرداخت برای یک سال تمدید می شود و با تشیص بانک برای سال‌های آتی نیز قابل تمدید خواهد بود.

متقاضیان دریافت تسهیلات موضوع این ماده، با اولویت خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی، زنان سرپرست خانواده، خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر، زوج‌های جوان و خانوارهای دهک‌های پایین درآمدی حسب مورد متناسب با وضعیت هر یک از گروه های مذکور، توسط وزارت راه و شهرسازی از طریق سامانه طرح های حمایتی مسکن، پس از اخذ کد رهگیری و ثبت در سامانه به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

همچنین وزارت راه و شهرسازی مکلف است با همکاری بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی بسته‌های پیشنهادی مشتمل بر مفاد تشویقی از قبیل پرداخت تسهیلات جعاله مسکن و مشوق‌های مالیاتی را برای موجرینی که واجد یکی از شرایط ذیل باشند، تهیه و جهت طی مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح ارسال نمایند.

الف - تعیین اجاره بها حداکثر به میزان سقف مصوبه شورای عالی

ب - انعقاد قرارداد اجاره برای زمان بیش از یک سال با رعایت میزان افزایش اجاره بها بر اساس مصوبه شورای عالی برای سال‌های دوم به بعد

نرخ خدمات مشاورین املاک برای خرید و فروش ملک بر مبنای درصدی از ارزش معاملاتی املاک موضوع ماده (۶۴) قانون مالیات‌های مستقیم، با رعایت تبصره‌های ذیل آن و برای امور اجاره ملک بر مبنای درصدی از ارزش اجاری موضوع ماده (۵۴) قانون مالیات‌های مستقیم بر اساس قانون نظام صنفی تعیین می‌شود و کمیسیون نظارت هر شهرستان موظف است در اجرای ماده (۵۱) قانون نظام صنفی، نرخ‌های مورد عمل صنف مشاوران املاک را ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ این مصوبه اصلاح نماید.

هر گونه ارایه خدمات به متقاضیان فروش و اجاره ملک پس از ثبت اطلاعات طرفین در سامانه امکان‌پذیر است و مشاورین املاک موظفند بر اساس اطلاعات اقامتگاه ثبت شده در سامانه، نسبت به اخذ کد رهگیری از سامانه معاملات اقدام نمایند. در راستای اجرای ماده (۱۸) قانون جهش تولید مسکن، مشاورین املاکی که بدون اخذ کد رهگیری نسبت به انجام معاملات خرید و فروش و یا اجاره اقدام نمایند، حسب مورد مشمول مجازات‌های تخلفات مقرر در قانون نظام صنفی و قانون مالیات های مستقیم می‌شوند.

در راستای عمل به تکلیف قانونی مندرج در ماده (۱۸) قانون جهش تولید مسکن، وزارت راه و شهرسازی مکلف است ظرف مدت سه ماه با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امکان دسترسی و اخذ کد رهگیری توسط عموم مردم از سامانه معاملات را به صورت مستقیم فراهم نماید.

ق‌الزحمه مربوط به هر یک از خدمات مشاورین املاک توسط سامانه معاملات محاسبه و در قراردادها و مبایعه‌نامه‌ها چاپ می‌شود. مشاورین املاک موظفند حق‌الزحمه را صرفاً بر اساس مبلغ محاسبه شده توسط سامانه معاملات و به وسیله دستگاه های کارتخوان متصل به سازمان امور مالیاتی اخذ نمایند.

در جهت افزایش عرضه واحدهای مسکونی و به منظور تعیین تکلیف، تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر و نهضت ملی مسکن با پیشرفت فیزیکی (۸۰) درصد و بالا که فاقد انشعاب و کنتور آب، برق، گاز و فاضلاب هستند وزارتخانه‌های نیرو و نفت مکلفند ضمن عمل به تعهدات پیشین خود در خصوص احداث خطوط انتقال آب، برق و گاز و نیز نصب انشعابات و شمارش‏گر (کنتور)، ترتیبی اتخاذ نمایند تا دستگاه‌های خدمت‌رسان ذی‌ربط پس از تصویب این مصوبه، عملیات اجرایی را به منظور خدمت‌رسانی به طرح‌های مسکن مهر و نهضت ملی مسکن مذکور، آغاز و متناسب با امکانات در اختیار ایشان، حداکثر ظرف مدت ۶ ماه به صورتی به پایان برسانند که انشعابات متصل و قابل بهره‌برداری باشد.

در ادامه جلسه، تعداد دیگری از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی بررسی و به تصویب هیات وزیران رسید.

 آیین نامه تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی در صنعت نفت به تصویب رسید

هیات وزیران در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ و به استناد قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و و فناور و واحدهای فناور و تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات، آیین‌نامه پیشنهادی وزارت نفت با عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی در صنعت نفت» را به تصویب رساند.

 تصویب آیین‌نامه حمایت از تولید، دانشبنیان و فناور و اشتغالآفرین در صنعت آب و برق

دولت در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ و با هدف کلان افزایش صد درصدی تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فعال در صنعت آب و برق و اشتغال مستقیم آنها در سال اول اجرای برنامه، پیشنهاد مشترک وزارت نیرو و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور مبنی بر آیین‌نامه حمایت از تولید، دانش بنیان و فناور و اشتغال آفرین در صنعت آب و برق را به تصویب رساند.

به موجب آیین نامه فوق، «ستاد راهبری و هماهنگی تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین صنعت آب و برق» با مسئولیت وزیر نیرو و همکاری معاونت علمی و فناوری رییس جمهور ظرف یک‌ماه با شرح وظایف و اختیارات زیر تشکیل می شود:

الف - زمینه‌سازی برای همرسانی چالش‌ها و ظرفیت‌ها، شکل‌گیری فعالیت‌های دانش‌بنیان جدید، پشتیبانی و رفع موانع تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین در صنعت آب و برق

 

ب - شناسایی و معرفی محصولاتی که دارای ارزبری زیاد، حجم بالای واردات و یا راهبردی هستند.

پ - ایجاد ساز و کارهای حمایتی از قبیل از پوشش ریسک تجاری‌سازی، ارائه تسهیلات خطرپذیر، بیمه، پیش‌خرید، خرید تضمینی، تولید بار اول و جبران مخاطرات احتمالی استفاده از محصولات دانش‌بنیان

ت-تدوین ساز و کارهایی برای جبران مخاطرات احتمالی استفاده از محصولات دانش‌بنیان و فناور در

شرکت‌های تابعه و وابسته وزارت نیرو از قبیل بیمه

ث - ترغیب و تشویق مدیران و کارکنان شرکت‌های تابعه و وابسته وزارت نیرو به حمایت از زنجیره ارزش در تولید محصولات دانش‌بینان و فناور در قالب ضوابط ارزیابی عملکرد

ج - تدوین سیاست‌ها و ایجاد ساز و کارهای لازم برای جلوگیری از رقابت بخش دولتی و عمومی با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور

چ - حمایت، معرفی و زمینه‌سازی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مرتبط با صنعت آب و برق در بازارهای خارجی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت

ح - ایجاد ساز و کار مورد نیاز برای رسیدگی به اعتراضات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در خصوص نقض قوانین و مقررات در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو و پایش عملکرد آنها در این زمینه

 موافقت با لایحه معاهده انتقال محکومان بین ایران و بلژیک

هیات وزیران در ادامه، با پیشنهاد وزارت دادگستری مبنی بر «لایحه معاهده انتقال محکومان بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت پادشاهی بلژیک» موافقت کرد.

مقالات دیگر:بهترین وکیل ارومیه

kamalnursinghome...
ما را در سایت kamalnursinghome دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kamalnursinghome kamalnursinghome بازدید : 107 تاريخ : چهارشنبه 22 تير 1401 ساعت: 19:00

نایب رییس کانون بازنشستگان استان تهران با انتقاد از اظهارات محمد مخبر (معاون اول رئیس جمهور) در مورد بازنشستگان گفت: اینکه معاون اول رییس جمهور در جلسه رسمی هیات دولت، بازنشستگان را فقط مصرف کننده معرفی کرده و نگران زیاده خواهی است، جای تاسف و تعجب دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز احمدی پنجکی (نایب رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران) با اشاره به اظهارات منسوب به محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور، که در فضای مجازی دست به دست می‌شود، گفت: گویا مخبر در جلسه رسمی هیئت دولت اعلام کرده «بازنشستگان فقط مصرف کننده هستند و هیچگونه سود یا مزایایی برای ما ندارند، اضافه کردن حقوق آن‌ها فقط بار مالی دولت را بالا می‌برد و از طرف دیگر سایر صنوف هم برای افزایش حقوق خود به خیابان‌ها می‌آیند و این نباید به یک روش برای زیاده خواهی تبدیل بشود!»

مقالات بیشتر:خانه سالمندان منطقه6

پنجکی ادامه داد: این اظهاراتی که مدت‌هاست در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود و منتظر بودیم آقای مخبر این اظهارات را تکذیب کند تا خیالمان آسوده شود که متاسفانه تاکنون چنین اقدامی نکرده و باعث تاسف ما بازنشستگان است که چنین تفکری در هیئت دولت حاکم است.

وی با اشاره به اینکه مدت‌هاست از انتصاب تیم غیر متخصص در دولت انتقاد می‌شود، گفت: اگرچه می‌توانیم موارد بسیاری را در مورد تیم دولت شمارش کنیم، اما همین اظهارات معاون اول بیانگر عمق فاجعه درک از قوانین و مدیریت کشور است.

رییس کانون بازنشستگان استان تهران با ابراز تاسف از اینکه آقای مخبر؛ بازنشستگان را فقط مصرف کننده اعلام کرده است، تصریح کرد: اگر ایشان نگاهی به مسئولان کشور در رده‌های گوناگون بیندازند، متوجه می‌شوند بسیاری از آن‌ها خود بازنشسته بوده و این توهینی آشکار به خود آن‌هاست که لازم است در وهله اول آن‌ها به این معاون اعتراض کنند که مراقب سخنانشان باشند.

وی با انتقاد از نگاه کاسب‌کارانه مخبر به بازنشستگان گفت: ای کاش می‌دانستید بازنشستگانی که برای شما سود یا مزایایی ندارند، برای بسیاری از مردم جامعه ارزشمند هستند، بدتر اینکه نگران هستیم نگاه شما به بزرگان خودتان در خانواده نیز همین نگاه کاسب‌کارانه باشد. در این صورت معلوم می‌شود دلیل سپردن بازنشستگان و سالمندان به خانه‌های سالمندان و رها کردن آن‌ها در خیابان‌ها چه افرادی هستند.

احمدی پنجکی با انتقاد از اینکه مخبر اعلام کرده اضافه کردن حقوق بازنشستگان فقط بار مالی دولت را بالا می‌برد، گفت: ای کاش یک مقدار جزئی نسبت به قوانین به ویژه قوانین بیمه‌ای آگاهی و اطلاعات داشتید، زیرا در این صورت چنین ادعای غلطی را مطرح نمی‌کردید. باید به شما توضیح بدهیم آنچه امروز به بازنشستگان پرداخت می‌شود، بر اساس قوانین بیمه‌ای است، یعنی کارگر در مدت ۳۰ سال حق بیمه پرداخت کرده و امروز حقوق بازنشستگی را بر اساس قانون می‌گیرد، بنابراین شما و امثال شما هیچ منتی بر بازنشستگان ندارید و گمان نکنید که حقوق بازنشستگان را شما می‌دهید بلکه طبق قانون بیمه‌پردازی و مواد ۱۱۱ و ۹۶ تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه گویا آقای مخبر هنوز اطلاعات درستی از تامین اجتماعی ندارند، اضافه کرد: باز هم با کمال تاسف باید به شما توضیح بدهیم که دولت تا امروز حتی یک ریال به سازمان تامین اجتماعی خارج از دیون و بدهی‌های خود به سازمان نداده که باعث شود بازنشستگان فقط بار مالی برای دولت داشته باشند. البته تاسف آورتر این است که شما نمی‌دانید دولت نزدیک ۴۰۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است که نشان می‌دهد این دولت است که برای سازمان تامین اجتماعی بار مالی دارد نه بازنشستگانی که سال‌ها حق بیمه پرداخت کرده‌اند تا سازمان بدین اندازه بزرگ شود که دولت بزرگترین بدهکار به آن باشد.

نایب رییس کانون بازنشستگان استان تهران با انتقاد از اینکه آقای مخبر نسبت به اعتراض‌های خیابانی سایر صنوف ابراز نگرانی کرده‌اند، تاکید کرد: به نظر می‌رسد شما اعتراض‌های خیابانی را به براندازان نسبت می‌دهید، در صورتی که لازم است بدانید بازنشستگانی که امروز به خیابان‌ها می‌آیند، از قانون گریزی‌ها و قانون‌شکنی‌های دولت کلافه شدند. اگر دولت به قانون عمل می‌کرد و افزایش حقوق بازنشستگان را مطابق قانون عمل می‌کرد، امروز شاهد این همه اعتراض نبودیم. بنابراین نگران رفتار خودتان باشید و بدانید هرگاه مردم اعتراض می‌کنند، به ناکارآمدی‌های مدیران و مسئولان اعتراض می‌کنند و نه چیزها و حواشی دیگر!

وی با اشاره به بخش پایانی اظهارات منتسب به مخبر مبنی بر اینکه دادن حقوق بازنشستگان باعث ترویج زیاده‌خواهی دیگران می‌شود، گفت: این جمله باعث خجالت است. مگر دولت‌ها برای کارگران و بازنشستگان چه کار کردند که نگران زیاده‌خواهی هستند؟

احمدی پنجکی با اشاره به اینکه امروز خط فقر ۱۲میلیون و حقوق ۵میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است، اظهار کرد: اکنون کارگران و بازنشستگان بیش از ۶ میلیون زیر خط فقر در بدترین شرایط زندگی می‌کنند، با چه جراتی سخن از زیاده‌خواهی می‌گویید؟

وی اظهاراتی از این دست را ناشی از نداشتن آگاهی دانست و گفت: این اظهارات نشان می‌دهد که از قانون بیمه هیچ درک دقیقی در دولت وجود ندارد، و همچنین درک درستی از شرایط زندگی کارگران و بازنشستگان نیز موجود نیست، زیرا دوستان خود حقوق بالایی می‌گیرند و در بهترین شرایط زندگی می‌کنند و گمان می‌کنند بقیه مردم هم مانند آن‌ها زندگی می‌کنند و خلاصه آنکه یک تنه به قاضی رفته و راضی برگشته‌اند.

رییس کانون بازنشستگان شمیرانات به مخبر پیشنهاد کرد مشاورانی آگاه بکار بگیرد و گفت: اکنون که از وضعیت کشور خبر ندارید، حداقل از بین افراد با سابقه و توانمندی که مورد اقبال جامعه کارگری و بازنشستگان هستند به‌عنوان مشاور استفاده کنید تا چنین اظهارات سوال برانگیزی در فضای مجازی منتشر نشود.

مقالات دیگر:دفتر ازدواج غرب تهران

kamalnursinghome...
ما را در سایت kamalnursinghome دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kamalnursinghome kamalnursinghome بازدید : 128 تاريخ : سه شنبه 14 تير 1401 ساعت: 18:14

 آفتاب‌‌نیوز :طبق گزارش آژانس محیط‌زیست اروپا، آلودگی با بیش از ۱۰ درصد موارد سرطان در اروپا مرتبط است.این سازمان اظهار کرد: بیشتر این موارد قابل پیشگیری هستند.

این آژانس در بیانیه‌ای اعلام کرد: قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا، مواد شیمیایی سرطان‌زا، رادون، اشعه ماوراء بنفش (فرابنفش) و دود دست دوم ممکن است بیش از ۱۰ درصد از بار سرطان در اروپا را شامل شود اما جراردو سانچز، کارشناس منطقه اقتصادی اروپا گفت: می‌توانیم همه خطرات سرطان محیطی و شغلی را کاهش داد.

مقالات بیشتر:هزینه آسایشگاه سالمندان

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی هفته گذشته قبل از انتشار این گزارش که اولین گزارش آژانس در مورد ارتباط بین سرطان و محیط‌زیست است، به خبرنگاران گفت: سرطان‌های مشخص شده محیط‌زیست به دلیل تشعشعات یا مواد سرطان‌زای شیمیایی را می‌توان تا حد ناچیزی کاهش داد.

در اتحادیه اروپا، سالانه ۲.۷ میلیون نفر به سرطان مبتلا می‌شوند و ۱.۳ میلیون نفر بر اثر آن جان خود را از دست می‌دهند. این قاره کمتر از ۱۰ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد اما تقریبا یک چهارم موارد جدید ابتلا به سرطان و یک پنجم مرگ‌ومیر را ثبت می‌کند.

قرار گرفتن در معرض دود دست دوم ممکن است خطر کلی همه سرطان‌ها را تا ۱۶ درصد برای افرادی که هرگز سیگاری نبوده‌اند افزایش دهد.

این آژانس هشدار داد که برخی از مواد شیمیایی مورد استفاده در محل‌های کار اروپایی ازجمله سرب، آرسنیک، کروم، کادمیوم، آکریل‌آمید و آفت‌کش‌ها در ایجاد سرطان نقش دارند. تخمین زده می‌شود که آزبست یا پنبه نسوز، یک عامل سرطان‌زا شناخته شده برای ۵۵ تا ۸۸ درصد سرطان‌های ریه شغلی باشد.

آژانس گفت که اتحادیه اروپا آزبست را در سال ۲۰۰۵ ممنوع کرد اما هنوز در برخی از ساختمان‌ها وجود دارد و کارگرانی که در کار نوسازی و تخریب کار می‌کنند هنوز در معرض خطر هستند.

خطرات سرطان محیطی و شغلی را می‌توان با پاکسازی آلودگی و تغییر رفتار کاهش داد. کاهش این خطرات منجر به کاهش تعداد موارد سرطان و مرگ‌ومیر خواهد شد.

مقالات دیگر:دفتر ازدواج شهرک غرب

kamalnursinghome...
ما را در سایت kamalnursinghome دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kamalnursinghome kamalnursinghome بازدید : 128 تاريخ : چهارشنبه 8 تير 1401 ساعت: 13:09

۱۹ اردیبهشت ماه ۹ دهک یارانه گرفتند و حدود ۷٫۵ میلیون نفر نفر از این لیست خارج شدند. اما بخش مهمی از این افراد به عدم دریافت یارانه نقدی اعتراض زده‌اند. حالا معاون وزیر رفاه اعلام کرده نیمی از این افراد، یعنی حدود ۴ میلیون نفر مشمول یارانه جدید می‌شوند.

معاون رفاه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: تا چند هفته آینده نتیجه اعتراض به دهک‌بندی یارانه‌ها از طریق پیامک به مردم ارائه می‌شود تا به سامانه حمایت مراجعه کنند.

مقالات بیشتر:آسایشگاه سالمندان

پیش از این هم پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان‌های متولی نشان می‌داد نتیجه اعتراضات و دهک‌بندی‌های جدید نهایتا قبل از پایان خرداد ماه مشخص می‌شود و یارانه جدید خرداد ماه هم در آخرین روزهای این ماه به حساب خانوارها واریز می‌شود.

مقالات دیگر:محضر عقد شهرک غرب

kamalnursinghome...
ما را در سایت kamalnursinghome دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kamalnursinghome kamalnursinghome بازدید : 173 تاريخ : سه شنبه 10 خرداد 1401 ساعت: 19:25

علی مظفری رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق گفت: گرفتن حق ثبت برای مهریه‌های ۱۴ سکه به بالا تبعات منفی برای دختران و پسران در آستانه ازدواج خواهد داشت و اگر آگاهسازی نسبت به آن انجام نشود بسیار مشکلاتی را به بار آورد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، اگر آخرین تغییرات اعمال شده توسط کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بر روی طرح «اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی و مهریه» در صحن علنی مجلس به تصویب برسد و نهایتا تبدیل به قانون شود؛ مهریه‌های بالای ۱۴ سکه شامل پرداخت «حق ثبت» به هنگام عقد می‌شوند و زن و شوهرها باید برای ثبت ۱۱۰ سکه مهریه چیزی در حدود ۳۲ میلیون تومان (با در نظر گرفتن سکه ۱۴ میلیون و پانصد هزار تومانی) پرداخت کنند.

مطابق با آخرین تغییرات طرح «اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی و مهریه» در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، نمایندگان مجلس به منظور جلوگیری از ثبت مهریه‌های سنگین برای مهریه‌های بالای ۱۴ سکه «حق ثبت»  در نظر گرفته‌اند.

بر این اساس مهریه‌ تا سقف ۱۴ سکه شامل پرداخت «حق ثبت» نمی‌شود اما مهریه‌های بین ۱۴ تا ۱۰۰ سکه چهار دهم درصد قیمت سکه‌ها، مهریه‌های بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ سکه ۲ درصد قیمت سکه‌ها و مهریه‌های ۲۰۰ سکه به بالا ۱۵درصد قیمت سکه‌ها مشمول پرداخت حق ثبت می‌شوند.

مقالات بیشتر:بهترین خانه سالمندان تهران

به گفته ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی، حق ثبت مهریه به صورت نصف نصف باید توسط هر دو طرف یعنی هم عروس و هم داماد پرداخت شود و وجه حاصل از آن به صندوقی به نام «صندوق تهیه جهیزیه برای افراد نیازمند» که در بودجه سالانه برای آن ردیف اعتباری در نظر گرفته می‌شود، واریز خواهد شد.

این اظهارات در حالی است که اگر قیمت هر سکه را حدودا ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (مطابق با قیمت فعلی سکه) در نظر بگیریم، زن و شوهران جوانی که در ابتدای زندگی مشترک دغدغه هزینه برگزاری مراسم عروسی، تهیه مسکن و جهیزیه دارند باید برای تعیین ۱۱۰ سکه مهریه (مقداری که در بین عموم مردم و در شهرهای بزرگ بیشتر رایج است) باید ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پرداخت کنند و سهم هر کدام از عروس و داماد برای پرداخت این حق ثبت حدود ۱۶ میلیون تومان است.

درحالی هدف از تعیین «حق ثبت» برای مهریه‌های بالای ۱۴ سکه جلوگیری از تعیین مهریه‌های سنگین عنوان شده است که به گفته رئیس کانون  سردفتران ازدواج و طلاق نه تنها راه تحقق این هدف تعیین «حق ثبت» نیست بلکه این تصمیم می‌تواند منجر به عدم ثبت «رسمی» ازدواج و گرایش به ثبت عادی ازدواج به ویژه در مناطق دور افتاده شود و نهایتا با دور زدن این «حق ثبت» تنها حقوق زنان در زندگی مشترک ضایع شود.

هشدار نسبت به عدم ثبت «رسمی» ازدواج در پی تعیین «حق ثبت»

علی مظفری رئیس کانون  سردفتران ازدواج و طلاق، قرار دادن حق ثبت برای مهریه‌های بالای۱۴ سکه را خلاف عرف، شرع و قانون خواند و درباره مصوبه اخیر کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به ایسنا گفت: گرفتن حق ثبت برای مهریه‌های ۱۴ سکه به بالا تبعات منفی برای دختران و پسران در آستانه ازدواج خواهد داشت و اگر آگاهسازی نسبت به آن انجام نشود بسیار مشکلاتی را به بار آورد.

 

وی در پاسخ به این سوال که نمایندگان مجلس هدف از قرار دادن حق ثبت برای مهریه های بالای ۱۴ سکه‌ را جلوگیری از تعیین مهریه‌های سنگین عنوان کرده‌اند و به نظر شما این تصمیم نتیجه بخش خواهد بود؟، این کار را اشتباه خواند و نسبت به تبعات آن هشدار داد و گفت:‌ راه‌های دور زدن و فرار از حق ثبت مهریه فراوان است. این اقدام می‌تواند موجب فرار جوان‌ها از ثبت رسمی ازدواج و گرایش به ثبت عادی ازدواج به ویژه در مناطق دور افتاده شود.

رئیس کانون  سردفتران ازدواج و طلاق معتقد است که راه‌های دور زدن «حق ثبت» برای مهریه فراوان است و نتیجه آن نیز از بین رفتن حقوق زنان است.

مظفری هدف نمایندگان مجلس برای تعیین «حق ثبت» را  «نقض غرض» دانست و با بیان اینکه مصوبه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با هدفی که عنوان کرده‌اند تطابق ندارد، تصریح کرد:  در حال حاضر تعیین ۱۱۰ سکه مهریه در بسیاری از شهرهای بزرگ عرف است و تصور کنید اگر ۲ درصد حق ثبت برای ۱۱۰ سکه مهریه  تعیین شود، با قیمت فعلی سکه زوجین چقدر باید حق ثبت پرداخت کنند؟. درواقع زوجین برای مهریه‌های بالای ۱۴ سکه باید حداقل ۵ و ۶ میلیون تومان و حتی بالغ بر ۵۰ میلیون تومان هزینه حق ثبت پرداخت کنند که مسلما برای عروس و دامادی که در ابتدای زندگی مشترک مخارج زیادی دارند، این حق ثبت بسیار زیاد است.

علاوه بر «حق ثبت» عروس و داماد باید ۹ درصد مالیات نیز پرداخت کنند

به گفته وی، از سوی دیگر اگر حق ثبت برای مهریه‌ها در نظر گرفته شود، قطعا ارزش افزوده و ۹ درصد مالیات نیز به آن تعلق می‌گیرد و تمام این هزینه‌های سنگین بر عهده عروس و دامادی می‌افتد که اول زندگی‌ مشترک خود هستند. سوال اینجاست که این تصمیم با سیاست‌های تسهیل و مانع زدایی از ازدواج هم جهت و یا مخالف است؟. راه‌های دور زدن حق الثبت برای نپرداختن آن بسیار است و نتیجه آن نیز این می شود که پرداخت مهریه به زنان با مشکل مواجه و حقوق زنان ضایع می‌شود

به جای «حق ثبت» از پرداخت مهریه «نسیه» جلوگیری کنید

رئیس سر دفتران ازدواج و طلاق، با بیان اینکه در گذشته به جهت تسهیل در ازدواج، بخشنامه ای صادر و به موجب آن «حق ثبت» برای مهریه را ممنوع اعلام کرد و اکنون الزامی شدن «حق ثبت» برای مهریه شایسته نیست، ادامه داد: اگر واقعا نمایندگان مجلس قصد جلوگیری از تعیین مهریه‌های سنگین را دارند، باید از مهریه‌های "نسیه" جلوگیری کنند. این پیشنهاد کارشناسی شده، پژوهش محور و بر اساس شرع و قانون و مطابق با اصول و سنت اسلام نیز است. مهریه باید از حالت "نسیه"  و دادن وعده برای پرداخت آن پس از ازدواج به صورت نقد در زمان عقد پرداخت شود و یا اینکه حداقل سقفی برای مهریه نسیه تعیین شود.

مظفری با بیان اینکه ما این پیشنهاد کارشناسی شده را به مجلس ارائه و با نمایندگان مجلس مطرح کرده‌ایم که اگر مجلس در صدد جلوگیری از تعیین مهریه‌های سنگین است باید مهریه به صورت نقد در زمان عقد پرداخت شود و حالت نسیه آن از بین برود، ادامه داد: تعیین حق ثبت برای مهریه، هزینه های ازدواج را زیاد می کند و عروس و دامادی که خود گرفتار هزینه‌های زیاد عروسی هستند باید این هزینه مضاعف را هم بپردازند و حتی ممکن است بخشی از وام ازدواج خود را برای پرداخت این حق ثبت اختصاص دهند. در حال حاضر وعده پرداخت مهریه پس از عقد داده می‌شود که در هیچ جای سنت پیامبر مهریه به این شکل "نسیه" وجود ندارد و این چیزی است که در صد سال اخیر باب شده است. وقتی مهریه به طور نقد در زمان عقد پرداخت شود توان مالی داماد در نظر گرفته شده و داماد بدون توان مالی اقدام به قبول مهریه‌های سنگین نمی کند.

به گفته وی، در حال حاضر هیچ حق ثبتی برای ازدواج وجود ندارد و حق‌التحریر از سوی سر دفتران برای انجام کارهای ثبت ازدواج زوجین گرفته می‌شود، چند ماه از موعد قانونی بازنگری در تعرفه حق التحریر سردفتران ازدواج و طلاق گذشته است و دفاتر ازدواج به دلیل مشکلات اقتصادی در حال استعفا هستند. در چهار سال اخیر تقریبا هر ماه سه سردفتر ازدواج استعفا داده‌اند و در ۴۵ ماه گذشته مجموع استعفای سردفتران ازدواج به ۱۱۵ نفر رسیده است.

مسکن مقطعی «حق ثبت» و کاهش ازدواج جوانان

به گفته وی، تعیین «حق ثبت» برای مهریه‌های بالای ۱۴ سکه مانع جدی برای ازدواج جوانان است و قرار دادن آن راه درستی برای جلوگیری از تعیین مهریه‌های سنگین نیست.

رئیس سر دفتران ازدواج و طلاق با اعلام هشدار نسبت به کاهش ازدواج جوانان با تعیین حق ثبت برای مهریه، گفت: این طرح یک طرح مُسکن مقطعی است. مشکل بزرگی مشابه این تصمیم در چند دوره پیش مجلس نیز وجود داشت  و آن تصویب تبصره دو ماده ۷۵  قانون برنامه ششم بود که مطابق با ان زنانی که می‌خواهند طلاق بگیرند باید ۱۰ درصد حق التحریر را به حساب دولت بریزند و این در حالی است که آن خانم درمانده‌ای که می‌خواهد طلاق بگیرد نیاز به کمک دارد و این مبالغ مشکل مضاعف بر سر راهش است. طرح فعلی نیز همانند تصویب این تبصره مشکلات زیادی برای زوجین و به ویژه برای زنان خواهد داشت.

مقالات دیگر:سالن عقد غرب تهران

kamalnursinghome...
ما را در سایت kamalnursinghome دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kamalnursinghome kamalnursinghome بازدید : 187 تاريخ : سه شنبه 3 خرداد 1401 ساعت: 17:17

نماینده:یارانه.خودپرداز43با دستور رئیس‌جمهور و به مناسبت ماه مبارک رمضان، یک‌میلیون و پانصد هزار ریال یارانه کمک‌معیشت ماه مبارک رمضان به‌حساب بیش از ۱۱ میلیون سرپرست خانوار واریز می‌شود.

به گزارش «نماینده»، به دستور رئیس‌جمهور و در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، یارانه کمک حمایت معیشتی ماه مبارک رمضان به مبلغ یک‌میلیون و پانصدهزار ریال به ازای هر یک از اعضای خانواده به‌حساب سرپرستان ۱۱ میلیون و ۳۸هزار و ۵۲۰ سرپرست خانوار واریز می‌شود.

مقالات بیشتر:خانه سالمندان یوسف آباد

 بر اساس این گزارش ساعت ۲۴ جمعه ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ یارانه یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی کمک‌معیشت ماه مبارک رمضان به‌حساب سرپرستان خانوارهای شناسایی‌شده واریز می‌شود.

این مبلغ به مناسبت ماه مبارک رمضان به‌حساب سرپرستان شناسایی‌شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که غالباً از دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری‌بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی کشور هستند و به هر دلیلی از سهام عدالت جا افتاده‌اند، واریز خواهد شد.

با توجه رویکرد دولت سیزدهم در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد و همچنین اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت کاهش فقر مطلق در جامعه به‌ویژه حمایت از خانوارهای فاقد یا با درآمد کم این مبلغ پرداخت می‌شود.

 گفتنی است پیش از این از ابتدای دولت سیزدهم، یارانه کمک معیشتی به اقشار آسیب‌پذیر و با درآمد کم در دو مرحله و در مناسبت‌های سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و عید باستانی نوروز به دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری‌بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی کشور بود، پرداخت شده است.

مقالات دیگر:روانشناس سعادت آباد

kamalnursinghome...
ما را در سایت kamalnursinghome دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kamalnursinghome kamalnursinghome بازدید : 201 تاريخ : چهارشنبه 24 فروردين 1401 ساعت: 15:29

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جزییات وام قرض الحسنه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال آتی را اعلام کرد.

خبرآنلاین: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جزییات وام قرض الحسنه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال آتی را اعلام کرد.

میرهاشم موسوی در این باره اظهار کرد: یکی از خدماتی که می تواند در شرایط سخت معیشتی به کمک بازنشستگان بیاید وام قرض الحسنه است که تامین اجتماعی، در کنار وام‌هایی که به شکل عمومی قابل پرداخت است و دولت هم تصمیمات خوبی برای آن درنظر گرفته است.

مقالات بیشتر:مرکز سالمندان

وی افزود: توسعه پرداخت وام‌های قرض الحسنه بازنشستگان را برای سال آینده خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد تومان منابع برای این منظور پیش‌بینی کردیم گفت: مبلغ وام به ازای هرنفر ۱۰ میلیون تومان خواهد بود. در سال جاری این مبلغ هفت میلیون تومان بود که برای سال آتی ۴۰ درصد رشد خواهد داشت.

موسوی افزود: امسال حدود ۲۷۰ هزار نفر وام دریافت کردند که پیش بینی ما برای سال آینده، بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر است که به اقتضای شرایط پرداخت می‌شود و می‌تواند خبر خوبی برای بازنشستگان باشد.

مقالات دیگر:دفتر عقد

kamalnursinghome...
ما را در سایت kamalnursinghome دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kamalnursinghome kamalnursinghome بازدید : 206 تاريخ : يکشنبه 22 اسفند 1400 ساعت: 15:29